spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τελευταία arrow Στροφή στους Εναλλακτικούς Τρόπους Μετακίνησης και την Ενίσχυση των Σταθερών Μέσων Τροχιάς
Στροφή στους Εναλλακτικούς Τρόπους Μετακίνησης και την Ενίσχυση των Σταθερών Μέσων Τροχιάς PDF Εκτύπωση E-mail
  
18.09.08
hmerida_1Στην απόφαση της κυβέρνησης να ενισχύσει και να εκσυγχρονίσει τα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, ηλεκτρικός) με παράλληλη μείωση της κυκλοφορίας των ΙΧ και την ενθάρρυνση της μετακίνησης των πολιτών με εναλλακτικούς τρόπους, αναφέρθηκε ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κωστής Χατζηδάκης, στην ομιλία του στη διάρκεια της ημερίδας που διοργάνωσαν η ΤΕΔΚΝΑ και ο Δήμος Ηλιούπολης, με θέμα «Για μια Αττική της Βιώσιμης Κινητικότητας- όροι και προϋποθέσεις». Ο κ. Χατζηδάκης, μιλώντας στην ημερίδα, υπογράμμισε την ανάγκη επέκτασης των λεωφορειολωρίδων, τον επανασχεδιασμό των συγκοινωνιών με στόχο τη μείωση χρήσης του ΙΧ στην Αθήνα, τη δημιουργία μεγάλων ποδηλατοδρόμων περιμετρικά του κέντρου και την παροχή κινήτρων για την απόσυρση αυτοκινήτων παλαιάς τεχνολογίας.

    Στην ημερίδα επικράτησε έντονος προβληματισμός για τα πρακτικά μέτρα που θα πρέπει να λάβει αύριο κιόλας η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με τους πολίτες για τη βελτίωση της ποιότητας ζωής και της κινητικότητας, για μια Αττική με μικρότερη ρύπανση και λιγότερα κυκλοφοριακά προβλήματα.

hmerida_2    Την αναγκαιότητα συμμετοχής των πολιτών στην κοινή προσπάθεια «για μια αστική κινητικότητα περισσότερο ασφαλή, καθαρή και φιλική προς το περιβάλλον» υπογράμμισε ο πρόεδρος της ΤΕΔΚΝΑ κ. Δημήτρης Καλογερόπουλος, δήμαρχος Αιγάλεω. Όπως τόνισε τα τελευταία χρόνια σημειώνεται μια ουσιαστική πρόοδος στον τομέα της εξέλιξης και χρήσης τεχνολογίας φιλικής προς το περιβάλλον για όλα τα οχήματα, ενώ εμφανής είναι και μια ουσιαστική αλλαγή στη νοοτροπία και τη συμπεριφορά όλων ως προς το πως βλέπουν το περιβάλλον και τις επιπτώσεις της αδιαφορίας μας. Ωστόσο προσέθεσε υπάρχουν πολλά που πρέπει ακόμα να γίνουν. «Γι’ αυτό και επιμένω» σημείωσε «πως η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα βιώσιμης κινητικότητας πρέπει να λειτουργήσει ως εφαλτήριο για καθημερινή δράση, σε όλα τα επίπεδα και χωρίς κανείς να περισσεύει, αλλά ούτε και να εξαιρείται από την προσπάθεια αυτή. Πρέπει κάθε ημέρα να είναι για εμάς ημέρα χωρίς ρύπους, ημέρα με καθαρό αέρα, ημέρα με σεβασμό στο περιβάλλον και στη γειτονιά στην οποία ζούμε, ημέρα σεβασμού στους συμπολίτες μας, ημέρα συνειδητοποίησης της ατομικής ευθύνης μας, ημέρα εγρήγορσης και αφύπνισης». «Μονάχα έτσι», κατέληξε, «θα μπορούμε να ελπίζουμε ουσιαστικά ότι θα βελτιώσουμε τη καθημερινότητα της ζωής μας για εμάς και για τα παιδιά μας, στα οποία έχουμε την υποχρέωση να παραδώσουμε ένα κόσμο καλύτερο από εκείνον που κληρονομήσαμε εμείς».

    Ο δήμαρχος Ηλιούπολης και πρόεδρος της Επιτροπής Περιβάλλοντος της ΤΕΔΚΝΑ κ. Γιάννης Αναγνώστου αναφέρθηκε στην ανάγκη να ξεκινήσει δημόσια διαβούλευση στη χώρα μας για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα στο πλαίσιο των μέτρων και των δράσεων που προωθεί η Ευρωπαϊκή Ένωση. Ήδη τις αρχές αυτές, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα των μετακινήσεων, έχουν υιοθετήσει 2.500 Ευρωπαϊκές πόλεις και περισσότερες από 150 νομαρχίες και περιφέρειες . Σύμφωνα με τον κ. Αναγνώστου στο πλαίσιο των αρχών αυτών οι δήμοι της Αττικής προτείνεται να κάνουν τα εξής βήματα:

    1)Να συντάξουν μνημόνιο συναντίληψης που θα υπογραφεί από όλες τις δημοτικές παρατάξεις.

    2)Ο συγκεκριμένος δήμος ανακηρύσσεται ως πόλη της βιώσιμης κινητικότητας, αναπτύσσοντας πρωτοβουλίες όπως εκπόνηση πενταετούς σχεδίου μετακινήσεων, μελέτης πρώτης φάσης δικτύου ποδηλατοδρόμων και δικτύου τοπικής συγκοινωνίας.

    3)Συγκρότηση οργάνων διαβούλευσης με την τοπική κοινωνία και σύσταση γραφείου βιώσιμης κινητικότητας σε κάθε δήμο.

    «Η πολιτική υιοθέτησης μέτρων για την αποθάρρυνση της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου με παράλληλη προώθηση σχεδίων εναλλακτικού τρόπου μετακινήσεων που θα περιλαμβάνουν περπάτημα, χρήση ποδηλάτου, μέσα μαζικής μεταφοράς και τον συνδυασμό των τριών αυτών μέσων μεταξύ τους, αποτελεί την κυρίαρχη πλέον πολιτική στο χώρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προωθείται από την πλειοψηφία των συλλογικών οργάνων της Αυτοδιοίκησης και αποτελεί την επίσημη πολιτική του συμβουλίου των Δήμων και Περιφερειών της Ευρώπης», τόνισε ο κ. Αναγνώστου.

    Από την πλευρά του ο αντιδήμαρχος Αθηναίων Χρόνης Ακριτίδης υπογράμμισε ότι η εφαρμογή αποσπασματικών μέτρων, όπως έχει δείξει η μέχρι τώρα εμπειρία, δεν οδηγεί στην καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών παρά τα κονδύλια που διατίθενται. «Είναι απαραίτητη η εφαρμογή κανονιστικού πλαισίου λειτουργίας και συντονισμού όλων των αρμοδίων φορέων για την επίτευξη των στόχων της βιώσιμης κινητικότητας στην Αθήνα και την Αττική» κατέληξε ο κ. Ακριτίδης.

 hmerida_3   Σημαντικό βήμα, χαρακτήρισε, την προσπάθεια που γίνεται για την ευαισθητοποίηση των πολιτών γύρω από τα ζητήματα της βιώσιμης κινητικότητας, ο γενικός γραμματέας της ΤΕΔΚΝΑ, Δημήτρης Νικολάου, δήμαρχος Χολαργού. Προσέθεσε, όμως, ότι ο δρόμος είναι μακρύς και χρειάζεται γενναία συνδρομή της πολιτείας μέχρις ότου είναι ορατά τα αποτελέσματα αυτής της πολιτικής.

    Παρεμβάσεις έγιναν επίσης από εκπροσώπους του Οργανισμού Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας, του ΟΑΣΑ, του Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου, του Συνδέσμου Ελληνικών Δήμων για τη Βιώσιμη Κινητικότητα και το Ποδήλατο, του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων καθώς και εκπροσώπων μη κυβερνητικών οργανώσεων.
Τελευταία ανανέωση ( 27.09.08 )
 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB