spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τελευταία arrow Συνέντευξη του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ. Χατζηδάκη στο Ραδιοφωνικό Σταθμό ΣΚΑΪ
Συνέντευξη του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών κ. Κ. Χατζηδάκη στο Ραδιοφωνικό Σταθμό ΣΚΑΪ PDF Εκτύπωση E-mail
  
19.09.08

kostis_newΠΕΜΠΤΗ 18 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ  2008
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Καλημέρα σας κ. Χατζηδάκη.
K.XATZΗΔΑΚΗΣ: Καλημέρα.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Να ξεκινήσουμε από αυτό. Καλημέρα σας καταρχήν. Το σχέδιο ενεκρίθη, άρα έχει γίνει ένα θετικό πρώτο βήμα και τώρα αν προσπαθήσουμε να εξηγήσουμε κάποιες λεπτομέρειες.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ναι.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Η εταιρεία σπάει σε τρεις άλλες εταιρείες. Μία είναι η πτητική εκμετάλλευση, η άλλη είναι η τεχνική βάση και η άλλη η εξυπηρέτηση εδάφους.
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ακριβώς.
Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Καλώς ως εδώ;
Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Σωστά, η εταιρεία θα κρατήσει επίσης το ίδιο όνομα και το ίδιο σήμα και συνολικά θα έχει το 65% των δραστηριοτήτων, θα ξεκινήσει από το 65% των δραστηριοτήτων της σημερινής εταιρείας. Χωρίς όμως να υπάρχει κανένα εμπόδιο στους επενδυτές, να αναπτύξουν όσο θέλουν τις δραστηριότητές τους.

 

Το σημειώνω αυτό και διότι υπάρχουν παρεξηγήσεις, αλλά και διότι πράγματι μια συγκεκριμένη υπηρεσία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ακόμα και την τελευταία βδομάδα, προσπάθησε αυτό το όριο του 65% να το κρατήσει για 3 χρόνια. Και κάναμε ό,τι  μπορούσαμε για να το ανατρέψουμε και αυτό ανατράπηκε τελικά.

                        Επίσης θέλω να σημειώσω, ότι σε σχέση με τη «SABENA» που ήταν και το μοντέλο στο οποίο στηρίχθηκε στις διαπραγματεύσεις η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η «SABENA» είχε 38%, έτσι ξεκίνησε. Εμείς ξεκινάμε με 65%. Επίσης η «SABENA» πήρε μόνο το σήμα, εμείς παίρνουμε και το σήμα και το όνομα, ακριβώς όπως έπρεπε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: To 65% συνεπώς σημαίνει κ. Χατζηδάκη, ότι θα γίνονται πτήσεις σε μεγάλες πόλεις της Ελλάδας, θα γίνονται πτήσεις στα ακριτικά μας νησιά, υποθέτω. Ή αυτό θα είναι άλλο αντικείμενο;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Τα νησιά δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μείνουν ακάλυπτα. Οπωσδήποτε θα καλύπτονται, να μην το συζητήσουμε αυτό. Υπάρχει υποχρέωση ρητή και κατηγορηματική του καινούριου επενδυτή να συμμετέχει στο διαγωνισμό, αλλά και να μην υπήρχε η  πρόβλεψη, έτσι όπως έχει η κατάσταση, αυτές οι γραμμές επειδή είναι επιδοτούμενες είναι και οι μόνες κερδοφόρες, σχεδόν οι μόνες κερδοφόρες που υπάρχουν σήμερα στην Ολυμπιακή.

                        Από εκεί και μετά εμείς έχουμε εξασφαλίσει όλα τα βασικά slots της Ολυμπιακής, όπου υπάρχει κίνηση...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Η Αυστραλία θα μείνει;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δεν πάει στην Αυστραλία.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι, με συγχωρείτε. Ο Καναδάς, οι Ηνωμένες Πολιτείες από εκεί;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Θα σας πω. Έχουμε εξασφαλίσει όλα τα βασικά slots και αναφέρονται και μέσα στο κείμενο της απόφασης ενδεικτικά κάποια από αυτά, Λονδίνο, Χίθροου, Φρανκφούρτη, Μιλάνο, Βρυξέλες, Ν. Υόρκη.

                        Από εκεί και μετά ο επενδυτής θα ξεκινήσει το επιχειρησιακό του σχέδιο με βάση και τις προτιμήσεις του, το τι θέλει να κάνει ο ίδιος, υπάρχει μια ευελιξία σε αυτό για να είναι και πιο ελκυστική η πρότασή μας στους επενδυτές.

                        Θα ξεκινήσει από ένα συγκεκριμένο σημείο και από ένα συγκεκριμένο σχέδιο και από εκεί και πέρα την επόμενη μέρα μπορεί να το αναπτύξει όπως θέλει.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Και το 65% να το κάνει 100% και παραπάνω.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ακριβώς, ναι.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ο επενδυτής θα μπει με πόσο τοις εκατό;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είναι διαδικαστικό το θέμα, γιατί υπάρχουν κάποιες ρυθμίσεις του κοινοτικού δικαίου και του αεροπορικού δικαίου. Θα μπει το δημόσιο με 51% και ο επενδυτής με 49% για ένα μικρό μεταβατικό διάστημα και στη συνέχεια, μέχρι την άνοιξη θα υπάρχει η απόλυτη μεταβίβαση των μετοχών.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Θα είναι 100%, πλήρης 100% ο ιδιώτης.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Αυτό ήταν και το πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας και αυτό έκανε και το ΠΑΣΟΚ 3 φορές, προσπάθησε να κάνει, αν και απέτυχε.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Το ίδιο θα συμβεί και στις άλλες εταιρείες, τεχνική βάση και επίγεια εξυπηρέτηση;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Το ίδιο, ό,τι μοντέλο υπάρχει στη μία εταιρεία.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πιθανόν να είναι 1 ή περισσότεροι, υπάρχει κανόνας, δηλαδή ορίζεται αυτό εκ των προτέρων;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Θα γίνει διεθνής διαγωνισμός ανοιχτός και στο διαγωνισμό αυτό μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι ενδιαφερόμενοι. Κάποιοι μπορεί να θέλουν να είναι υποψήφιοι μόνο για την τεχνική βάση ή μόνο για το πτητικό έργο ή μόνο για την επίγεια εξυπηρέτηση, κάποιοι άλλοι μπορεί να θέλουν να είναι υποψήφιοι παντού, δεν υπάρχει περιορισμός.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Σήμερα στη σελίδα 30 της ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ υπάρχει ένα δημοσίευμα το οποίο περιγράφει τα δεδομένα για τις αεροπορικές εταιρείες, οι οποίες περνούν δύσκολες μέρες και αυτές.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ναι.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Σε αυτό το σκηνικό ο επενδυτής πώς θα έρθει. Δηλαδή έχετε εντοπίσει; Δεν ξέρω τι μπορείτε να πείτε από όλα αυτά τώρα.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δεν μπορούμε να μιλήσουμε ανοιχτά, διότι έτσι κι αλλιώς θα γίνει διαγωνισμός δημόσιος και θα δείτε σε κάποιες μέρες ποιοι είναι ενδιαφερόμενοι και πόσοι είναι κλπ.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Και ελληνικά συμφέροντα; Εταιρείες ελληνικών συμφερόντων;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δεν μπορούμε να μιλούμε ανοιχτά. Οι επενδυτικοί μας σύμβουλοι, οι τράπεζες που έχουμε ελληνικές και ξένες, έχουν κάνει ήδη μια έρευνα αγοράς.

                        Εμείς θεωρούμε ότι ακριβώς επειδή η εταιρεία που θα πουληθεί δεν έχει ζημιές και ελλείμματα, είναι καθαρή εταιρεία, έχει το όνομα και το σήμα της Ολυμπιακής, ένα μεγάλο κομμάτι του πτητικού της έργου και επίσης παίρνει μαζί της και το συναισθηματικό φορτίο που υπάρχει, το θετικό συναισθηματικό φορτίο γύρω από την Ολυμπιακή στους Έλληνες, όλα αυτά...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Εμείς θα βλέπουμε Ολυμπιακή ή Πάνθεον κ. Χατζηδάκη;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ολυμπιακή θα βλέπετε. Όλα αυτά είναι ένα πολύ μεγάλο συν για το διαγωνισμό.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Συνεπώς λέτε ότι θα δούμε ενδιαφερόμενες εταιρείες να προσέρχονται στο διαγωνισμό.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Εμείς πιστεύουμε ότι θα πετύχει.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πότε θα γίνει;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ο διαγωνισμός θα αποφασιστεί από την Επιτροπή Αποκρατικοποιήσεων τη Διυπουργική, τις αμέσως επόμενες μέρες, δε θα αργήσουμε καθόλου και ο στόχος είναι, το χρονοδιάγραμμα δηλαδή του διαγωνισμού είναι τέλος Δεκεμβρίου.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Προς το δεύτερο μέρος της συνέντευξής μας, μετά τους τίτλους των ειδήσεων κ. Χατζηδάκη, θα ήθελα να δούμε τι θα γίνει με τους εργαζόμενους.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ασφαλώς κι εγώ θέλω να μιλήσω γι' αυτό.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Φυσικά, σας ευχαριστώ πάρα πολύ. Ο Υπουργός Μεταφορών κ. Κωστής Χατζηδάκης. Κύριε Χατζηδάκη, μας περιγράψατε τις τρεις εταιρείες. Ας μείνουμε λίγο στη νέα εταιρεία τεχνικής βάσης. Υποθέτω ότι η τεχνογνωσία θα μεταλαμπαδεύσει και στην επόμενη εταιρεία έτσι δεν είναι;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ναι, προφανώς.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Δηλαδή αυτή η βεβαιότητα και η σιγουριά που νιώθουμε ως προς την Ολυμπιακή και που στεναχωριόμαστε όταν ακούμε ότι νοικιάστηκε αεροπλάνο που δεν είχε ελεγχθεί καλά και διάφορα τέτοια πράγματα. Αυτά είναι λίγο στενάχωρα πράγματα, δεν ξέρω πώς φτάνουν σε σας.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Θα σας πω. Η ασφάλεια πάντα είναι προτεραιότητα. Όχι μόνο για μας, για όλες τις εταιρείες και ανεξάρτητα από το ιδιοκτησιακό τους καθεστώς. Και πρέπει να σας πω ότι ασφαλώς η Ολυμπιακή είναι μια εταιρεία η οποία δίνει προτεραιότητα στην ασφάλεια.

                        Από την άλλη μεριά και οι υπόλοιπες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα, αλλά και έξω από εκεί ξεκινάνε. Γιατί, πώς να σας πω και με εμπορικούς όρους να το δούνε, αν ο μη γένοιτο συμβεί κάτι αντιλαμβάνεστε ότι οι πρώτοι που θίγονται είναι οι ιδιοκτήτες τους.

                        Και θέλω να σημειώσω ότι μεγάλες αεροπορικές εταιρείες αυτή την ώρα, όπως είναι η British Airways ή η Lufthansa, καθόλα ασφαλείς εταιρείες είναι 100% ιδιωτικές. Άρα η ασφάλειαn δεν σχετίζεται οπωσδήποτε με το ιδιοκτησιακό καθεστώς.

                        Από εκεί και μετά όμως, για την περίπτωση της Ελλάδας και λόγω ακριβώς των χαρακτηριστικών των τεχνικών, που δεν υπάρχουν πολλοί τεχνικοί για τα αεροσκάφη, ο καινούριος επενδυτής, σε έναν πολύ μεγάλο βαθμό θα επιλέξει από τους ανθρώπους που σήμερα δουλεύουν στην τεχνική βάση. Χωρίς να έχει υποχρέωση, αλλά σας λέω, με βάση τους κανόνες της αγοράς και της κοινής λογικής.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Θα αγοράσει την εμπειρία εν πάση περιπτώσει  αυτών των ανθρώπων.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Προφανώς έχουν κάποιο πλεονέκτημα σε αυτό, σε σχέση με κάποιον που δεν έχει δουλέψει ποτέ.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Πάμε στην πρώτη εταιρεία, για να δούμε για τους εργαζόμενους και τι τους επιφυλάσσει το μέλλον τους. Η εταιρεία Πάνθεον που επί της ουσίας θα είναι λέτε η Ολυμπιακή, η πρώτη εταιρεία της, η πτητική. Εδώ αρχίζουμε από τους πιλότους; Πώς θέλετε, εσείς πείτε μου.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Γενικότερα στις νέες εταιρείες μπορεί να προσληφθεί κάθε υπάλληλος της σημερινής Ολυμπιακής. Δεν υπάρχει, προφανώς, κάποιο εμπόδιο σε αυτό. Εμείς θεωρούμε ότι ένα συγκριτικό πλεονέκτημα, εκτός από τους τεχνικούς, για τους λόγους που εξηγήσαμε, έχουν οι πιλότοι.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Άρα μισό λεπτό, να καταλάβω το εξής. Οι νέοι ιδιοκτήτες θα επιλέξουν εκείνο το δυναμικό της εταιρείας που ξέρει τους υπόλοιπους εργαζόμενους; Θέλω να πω σε θέσεις - κλειδιά;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είναι δικαίωμα δικό τους να επιλέξουν εργαζόμενους, θα είναι ιδιωτική εταιρεία, επομένως το κράτος δεν έχει τον τρόπο να πει ότι επιλέξτε τους μεν ή τους δε. Λέω όμως ότι οι τεχνικοί, οι πιλότοι, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματός τους και λόγω του ότι δεν υπάρχουν πολλοί πιλότοι στην αγορά γενικότερα και οι εποχικοί, οι οποίοι έχουν πολύ πιο ανταγωνιστικούς μισθούς σε σχέση με τους μόνιμους, έχουν μια καλύτερη αφετηρία.

                        Και μπορούμε να θεωρήσουμε ότι αυτοί θα συνεχίσουν σε πάρα πολύ μεγάλο βαθμό να απασχολούνται και στις νέες εταιρείες. Χωρίς να σημαίνει ότι αποκλείεται οποιοσδήποτε άλλος.

                        Παρόλα αυτά όμως και θέλω να το υπογραμμίσω, παρόλα αυτά, το δικό μας σχέδιο δεν ξεκινάει με αυτή την υπόθεση εργασίας, η οποία είναι λογικό να πραγματωθεί, για τους λόγους που σας εξήγησα. Ξεκινάει από το χειρότερο σενάριο. Δηλαδή ξεκινάει από το ότι...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Οι ιδιώτες δε θέλουν κανέναν.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Δε θέλουν, ενδεχομένως, κανέναν.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Αναφερόμαστε σε πόσο σύνολο εργαζομένων και στις 3 εταιρείες;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Είναι 4.593 τακτικούς και γύρω στους 3.500 και κάτι παραπάνω εποχικούς.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Δηλαδή 8.000 πάνω - κάτω.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ναι.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τι θα γίνουν αυτοί οι άνθρωποι.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όσοι έχουν προσληφθεί πριν από το την 1/1/93, θα πάρουν αύξηση στα ένσημά τους 50%, με αυτόν τον τρόπο 2.103 έχουν το δικαίωμα πλήρους συνταξιοδότησης, εφόσον το επιλέξουν. Λέμε έχουν το δικαίωμα, δεν υπάρχει...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Προσληφθέντες 1/1/93.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Πριν από 1/1/93. Και άλλοι 642 θα έχουν αντίστοιχη αύξηση στα ένσημά τους, πλησιάζουν πάρα πολύ τη συνταξιοδότηση, μπορεί να πάρουν αν θέλουν, επαναλαμβάνω αν θέλουν, μία μειωμένη σχετικά σύνταξη, ή αν δε θέλουν μπορεί να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα, με τα ένσημά τους αυτά τα παραπάνω, τα οποία τους δίνουμε και με τα ίδια λεφτά, σε σχέση με τους μισθούς που παίρνουν σήμερα.

                        Οι υπόλοιποι, που δεν καλύπτονται από αυτό και είναι μετά τις 1/1/93, έχουν το δικαίωμα να μεταφερθούν σε άλλες υπηρεσίες του δημοσίου ή δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς, ΔΕΚΟ, με τις ίδιες αποδοχές που παίρνουν σήμερα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μπορούν να επιλέξουν ή θα έρθει η κεντρική υπηρεσία κα θα πει, εκεί θα πας.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Όχι, θα επιλέξουν. Εμείς δώσαμε στη δημοσιότητα από χτες 14.130 και κάτι, δε θυμάμαι πόσες, θέσεις τις οποίες συγκεκριμένα περιγράφουμε σε πίνακες, 3.862 από αυτές είναι σε υπηρεσίες του Υπουργείου Μεταφορών, 750 μόνο είναι στην ΥΠΑ, στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.

                        Βγάλαμε και έναν πίνακα με τους μισθούς που παίρνουν σήμερα οι άνθρωποι αυτοί στα σχετικά κλιμάκια και με τους μισθούς που παίρνουν οι αντίστοιχοι συνάδελφοί τους, στις υπηρεσίες αυτές στις οποίες μπορεί να μεταφερθούν.

                        Σε πάρα πολλές περιπτώσεις δεν υπάρχει ήδη σήμερα καμία μισθολογική διαφορά, όπου υπάρχει όμως μισθολογική διαφορά, είπαμε ότι μπορούμε να δίνουμε μέχρι 500 ευρώ το μήνα, έτσι ώστε να υπάρχει εξίσωση των μισθών που θα παίρνουν αύριο με τους μισθούς που παίρνουν σήμερα.

                        Επομένως μπορεί να μεταφερθούν σε άλλες δημόσιες επιχειρήσεις και οργανισμούς ή στο στενότερο δημόσιο τομέα. Το Υπουργείο Οικονομικών είναι μια χαρακτηριστική περίπτωση, με τα ίδια λεφτά.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Άρα από τους 8.000 εργαζόμενους σε τακτικούς και συμβασιούχους...

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Για τους συμβασιούχους...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Μισό λεπτό, αυτά όλα όσα λέμε αφορούν τους 4.000, τους μόνιμους;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Αυτά όλα αφορούν τους μόνιμους. Ξέχασα να σας πω ότι, προφανώς θα πάρουν το εφάπαξ τους, όπως προβλέπεται όταν λήγει η σύμβαση και επίσης υπάρχει και ένα ειδικό επίδομα μετάβασης για το οποίο δώσαμε όλες τις λεπτομέρειες, όλα είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Μεταφορών, με στοιχεία, πίνακες κλπ.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Άρα, από τους μόνιμους, τους 4.000 και κάτι κ. Χατζηδάκη πόσο τοις εκατό μπορούν να συνταξιοδοτηθούν; Πόσοι είναι αυτοί οι προ του '93;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Με πλήρη σύνταξη είναι ένα ποσοστό που προσεγγίζει το 45%.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ένα 45% και είναι και ένα άλλο 10% το οποίο είναι κοντά στη σύνταξη;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Σας είπα τους αριθμούς. Είναι το σύνολο 4.593, οι 2.103 είναι στην πρώτη κατηγορία, 642 είναι στη δεύτερη κατηγορία και οι υπόλοιποι είναι στην κατηγορία των μετατάξεων.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Αυτό το κομμάτι δε θίγεται καθόλου.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Αλλά δε θα χρησιμοποιήσουν όλοι αυτές τις δυνατότητες, γιατί πάρα πολλοί από αυτούς, αρκετοί από αυτούς μετά βεβαιότητας, οι πιλότοι σας είπα ότι είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα ή οι τεχνικοί, θα προσληφθούν από τους ιδιώτες επενδυτές.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ας έρθουμε στους έκτακτους τώρα.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Αν θέλουν. Όλα αυτά που λέμε είναι θέμα επιλογής τους, διαλέγουν οι ίδιοι αν θέλουν να πάνε στις νέες εταιρείες, αν θέλουν να πάρουν σύνταξη, εφόσον συμπληρώνουν τις προϋποθέσεις, αν θέλουν να μεταταγούν.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ναι, οι έκτακτοι;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Και αν δε θέλουν και θέλουν να πάνε να δουλέψουν κάπου αλλού στον ιδιωτικό τομέα, τους δίνουμε και αυτό το ειδικό επίδομα μετάβασης, μέχρι να πάνε να βρουν δουλειά αλλού, στον ιδιωτικό τομέα. Δηλαδή εξαντλούμε κάθε θεωρητική πιθανότητα.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Οι άλλοι 4.000;

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Οι άλλοι είναι εποχικοί, δεν είναι μόνιμοι. Οι παλιότεροι εποχικοί της Ολυμπιακής, αυτοί που είχαν πάνω από 10 χρόνια, μονιμοποιήθηκαν φέτος με ένα διαγωνισμό ο οποίος έγινε.

                        Αυτοί που υπάρχουν σήμερα, οι εποχικοί, είναι σχετικά νεότεροι. Και γι' αυτούς προβλέπουμε τα εξής. Πρώτα σας είπα ότι εμείς θεωρούμε ότι θα προσληφθούν από τους καινούριους επενδυτές, αλλά εν πάση περιπτώσει  δεν προχωρούμε με αυτή την υπόθεση εργασίας.

                        Και γι' αυτό έχουμε μια μοριοδότηση 50% στους διαγωνισμούς του δημοσίου. Μια ακόμα πιο ενισχυμένη μοριοδότηση στους διαγωνισμούς που θα κάνει το Υπουργείο Μεταφορών ή οι εποπτευόμενοι από το Υπουργείο Μεταφορών οργανισμοί.

                        Και τρίτον, επειδή μπορεί να έρθουν και να πουν ότι εντάξει, αλλά πότε θα γίνουν οι διαγωνισμοί και εγώ μπορεί να μην προσληφθώ από τον επενδυτή, λέμε το εξής.

                        Αν τίποτα από αυτά δε δουλέψει, έχουμε ένα ειδικό πρόγραμμα του ΟΑΕΔ, με βάση το οποίο προβλέπεται ότι όποιος επιχειρηματίας προσλάβει τους ανθρώπους αυτούς, θα έχει το δικαίωμα να επιδοτείται κάθε μέρα με 25 ευρώ από τον ΟΑΕΔ για το ημερομίσθιό τους για 3  χρόνια και με την υποχρέωση να τους κρατήσει ακόμα 1 χρόνο.

                        Επομένως θεωρούμε ότι καλύπτουμε και αυτούς, τους εποχικούς δηλαδή, παρότι σας είπα, το τελευταίο πρόγραμμα, εμείς πιστεύουμε, ότι στην πραγματικότητα δε θα χρειαστεί να λειτουργήσει, διότι θα τους έχει προσλάβει εντωμεταξύ, θα τους έχουν προσλάβει οι ιδιώτες επενδυτές.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Ο κ. Σηφουνάκης, κ. Χατζηδάκη, που σας παρακολουθεί εκ μέρους του ΠΑΣΟΚ είπε: Η ύπαρξη ενός μονοπωλίου και μάλιστα ιδιωτικού θα γυρίσει τη χώρα μας πολλά χρόνια πίσω. Η διαδικασία θα κοστίσει εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ στους Έλληνες φορολογούμενους και είναι βέβαιο ότι θα καταρρεύσει.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Πράγματι κατέρρευσαν τρεις προσπάθειες αποκρατικοποίησης του ΠΑΣΟΚ, αλλά η διαφορά μας είναι ότι εμείς  δεν επιχειρούμε να πουλήσουμε την Ολυμπιακή με τα χρέη της, τις ζημιές της, τα νομικά της προβλήματα.

                        Βρήκαμε μια συμφωνία με τις Βρυξέλες και πουλάμε, αποκρατικοποιούμε μια Ολυμπιακή η οποία είναι καθαρή και ελκτική για ιδιώτες επενδυτές. Και αυτό είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα.

                        Λεφτά, πράγματι θα κοστίσει το πρόγραμμα αυτό για τους εργαζομένους, δεν ξέρω αν το ΠΑΣΟΚ πιστεύει ότι δεν πρέπει να δώσουμε τόσα λεφτά, να βγει και να το πει, πάντως το κόστος της λύσης είναι πολύ - πολύ μικρότερο από το κόστος της μη λύσης. Διότι...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Το κόστος της ενίσχυσης της Ολυμπιακής διαρκώς δηλαδή.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ακριβώς, διότι το κόστος αυτό της λύσης σε βάθος 25ετίας θα είναι 1 δις και 166 εκατομμύρια ευρώ, εκ των οποίων μόνο τα 309 είναι άμεσα καταβλητέα, ενώ το κόστος της μη λύσης, αν κρατήσουμε...

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Τα πράγματα ως έχουν.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Τη σημερινή Ολυμπιακή, είναι 400 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο, πλησιάζει τα 400 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο. Που σημαίνει ότι το κόστος συνολικά και σε βάθος 25ετίας, ισούται με τα ελλείμματα της Ολυμπιακής για 3 χρόνια.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Από την άλλη πλευρά οι εργαζόμενοι λένε βέβαια ότι συνειδητά έφτασε η εταιρεία εκεί που έφτασε, αλλά εκεί βλέπω τις αντιδράσεις. Γιατί υπάρχει κάλυψη, απ' ότι αντιλαμβάνομαι, αυτό το σχέδιο τακτοποίησης των εργαζομένων, στερεί το αντεπιχείρημα ότι μας πετάνε στο δρόμο.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Ο μέσος εργαζόμενος καταλαβαίνει απολύτως αυτά που λέμε και θα τα καταλάβει αν θέλετε, ακόμα περισσότερο όταν τις επόμενες μέρες ενημερωθεί, μπει στην ιστοσελίδα του Υπουργείου, πάρει επιστολή προσωπική, γιατί αυτό θα κάνω, από εμένα και θα εξηγήσω σε όλους τους εργαζόμενους τι ακριβώς σημαίνει με την περίπτωσή τους. Και ξέρετε, η αλήθεια θα νικήσει. Θα νικήσει η αλήθεια και η κοινή λογική, γιατί αυτό το δρόμο ακολουθούμε.

                        Μπορεί να πει κανείς οτιδήποτε αν θέλετε και για μένα, ότι είμαι δεξιός, φιλελεύθερος, το ένα, το άλλο. Εδώ έχουμε κάνει ένα συγκεκριμένο σχέδιο και το συγκεκριμένο σχέδιο αυτό είναι δημοσιοποιημένο, όλοι το αντιλαμβάνονται και οι άνθρωποι που τους αφορά, μπορούν να δουν πέρα από τα συνθήματα, πέρα από τις κραυγές και αναφέρομαι στους εργαζομένους της Ολυμπιακής.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Σε σχέση με όλα αυτά τα οποία συμβαίνουν και αυτά που ακούγονται και διατυπώνονται στην παράταξή σας κ. Χατζηδάκη, από τη Μονή Εφρέμ μέχρι όλα όσα έχουν γίνει, τους προσφέρετε μια διέξοδο εν πάση περιπτώσει  στην Κυβέρνηση, να πει ότι κάνει και άλλη δουλειά.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Να σας πω, είναι μια μεγάλη διαρθρωτική αλλαγή. Η Ολυμπιακή μας απασχολεί, ουσιαστικά εδώ και 30 χρόνια. Εμείς είμαστε αποφασισμένοι να λύσουμε το θέμα, να πάμε μπροστά, δεν έχουμε μια δική μας πατέντα που ακολουθούμε σε αυτό το θέμα.

                        Ακολουθούμε το δρόμο της Ευρώπης. Αυτή την ώρα η Ολυμπιακή είναι η μόνη εταιρεία που είναι σε όλη την Ευρώπη 100% κρατική, η μόνη εταιρεία που έχει τόσο μεγάλα προβλήματα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και η πιο ζημιογόνα εταιρεία σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση, αεροπορική, σε σχέση με το μέγεθός της.

                        Επομένως δεν μπορεί να παραμένουμε αδρανείς. Αντιμετωπίζουμε το θέμα, κρατάμε το όνομα, κρατάμε το σήμα, καλύπτουμε τους εργαζόμενους απολύτως, σταματάνε οι φορολογούμενοι να βάζουν χρήματα από την τσέπη τους και αφού συντρέχουν όλες αυτές οι προϋποθέσεις κ. Πορτοσάλτε, ειλικρινά διερωτώμαι γιατί άραγε υπάρχουν αυτές οι φωνές που υπάρχουν που μας λένε να κρατήσουμε τη σημερινή άλυτη κατάσταση.

Α. ΠΟΡΤΟΣΑΛΤΕ: Σας ευχαριστώ κ. Χατζηδάκη, καλημέρα σας.

Κ. ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ: Να είστε καλά, καλημέρα.

 

 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB