spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τελευταία arrow ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΕΔΚΝΑ-ΕΙΣΗΓΗΣΗ Γ. ΠΑΤΟΥΛΗ, ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ
ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΕΔΚΝΑ-ΕΙΣΗΓΗΣΗ Γ. ΠΑΤΟΥΛΗ, ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΑΜΑΡΟΥΣΙΟΥ PDF Εκτύπωση E-mail
  
22.10.07
Εισήγηση για το Συνέδριο της Τ.Ε.Δ.Κ.Ν.Α

    (19-20 Οκτωβρίου 2007)

    κ. Γεωργίου Πατούλη,

    Δημάρχου Αμαρουσίου,

    μέλους του Δ.Σ

    και Προέδρου

    Επιτροπής Κοινωνικής Πολιτικής και Ανθρώπινου Δυναμικού της Τ.Ε.Δ.Κ.Ν.Α.

Όλοι όσοι ασχολούμαστε με την Αυτοδιοίκηση γνωρίζουμε πολύ καλά ότι οι ΟΤΑ βρίσκονται πιο κοντά στον πολίτη από οποιοδήποτε άλλο θεσμό.

    Είμαστε πιο κοντά στον πολίτη από ότι η Κεντρική Κυβέρνηση, κι αυτό μας καθιστά περισσότερο ικανούς να ασκήσουμε κοινωνική πολιτική.
         
    Κι όταν λέμε κοινωνική πολιτική, εννοώ στο επίπεδο της καθημερινότητας, προσανατολισμένη στις ανάγκες και στα προβλήματα των πολιτών μας, αλλά και στις ιδιαιτερότητες κάθε τοπικής κοινωνίας.

    Από την καθημερινή μας εμπειρία γνωρίζουμε όλοι ότι οι Δήμοι και οι Κοινότητες της ΤΕΔΚΝΑ αποτελούν τον πρώτο δέκτη κοινωνικών προβλημάτων, λόγω της άμεσης επαφής τους με τον δημότη. Και με τις δράσεις και πρωτοβουλίες που αναπτύσσουμε, βρισκόμαστε διαρκώς κοντά του και δίνουμε τη μάχη για να στηρίξουμε την καθημερινότητα αυτή.

    Και το κάνουμε με πολλούς τρόπους:

    · Με τις υπηρεσίες που παρέχουμε στις οικογένειες των Δήμων μας μέσα από τους δημοτικούς βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς.

    · Με τις επιλογές δημιουργικής απασχόλησης και ψυχαγωγίας που προσφέρουμε σε αυτούς που μας μεγάλωσαν, μέσα από τα Κ.Α.Π.Η. μας.

    · Με τα προγράμματα ‘‘Βοήθεια στο Σπίτι’’ για την Τρίτη ηλικία, «Βοήθεια στο σπίτι» για τα άτομα με αναπηρία, «Μονάδες Κοινωνικής Μέριμνας», τα οποία πρέπει να συνεχισθούν και να στηριχθούν με εθνικούς πόρους, γιατί προσφέρουν σημαντική βοήθεια σε πολλά αδύναμα μέλη των κοινωνιών μας.

    · Με την οικονομική στήριξη που παρέχουμε σε πολίτες με μεγάλα οικονομικά προβλήματα.

    · Αλλά και στον τομέα της απασχόλησης, σε συνεργασία με τον Ο.Α.Ε.Δ., αφού υλοποιούμε προγράμματα που προωθούν την απασχόληση σε τοπικό επίπεδο, εκπαιδεύοντας και απασχολώντας άνεργους δημότες μας.

    Στο σημείο αυτό θα ήθελα να διατυπώσω μια θέση, η οποία είναι αποτέλεσμα της μακρόχρονης εμπειρίας μου στο χώρο της Αυτοδιοίκησης. Η θέση αυτή πρέπει κατά την άποψη μου να αποτελέσει πρόταση της ΤΕΔΚΝΑ προς την Πολιτεία.

   

   

    Να προχωρήσει η κυβέρνηση στην ψήφιση νομοθετικής ρύθμισης που να προβλέπει τη αυξημένη μοριοδότηση της εντοπιότητας στις προσλήψεις (εκτός των άλλων παραμέτρων, που προσφέρουν αξιοκρατικούς και κοινωνικούς όρους για προσλήψεις που γίνονται στους Ο.Τ.Α.).

    Η ρύθμιση αυτή είναι επιβεβλημένη για λόγους τόσο κοινωνικής δικαιοσύνης όσο και αποτελεσματικής λειτουργίας των υπηρεσιών των Δήμων μας.

    Θεωρούμε πως ένας εργαζόμενος στην καθαριότητα ενός Δήμου θα είναι πιο αποδοτικός στη δουλειά του, γιατί θα εργάζεται για την καθαριότητα της πόλης που κατοικεί, που αποτελεί ουσιαστικά προέκταση της αυλής του σπιτιού του, από έναν εργαζόμενο που ζει αλλού και έρχεται για να δουλέψει οκτώ ώρες για να φύγει ή να προσπαθεί να μετατεθεί στη πόλη που διαμένει.

    Ασφαλώς η υιοθέτηση της θέσης αυτής από την ΤΕΔΚΝΑ δεν θα πρέπει να εκληφθεί από κάποιους κακόπιστους ως προσπάθεια μας να λειτουργήσουν οι Δήμοι μας ως μηχανισμοί αδιαφανών προσλήψεων. Ξεκαθαρίζουμε από το βήμα αυτό πως δεν είναι αυτή η πρόθεσή μας.

    Επίσης, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε πως ακόμη κι αν η πρόταση αυτή γίνει δεκτή από την Κεντρική Εξουσία, οι Ο.Τ.Α. δεν μπορούν από μόνοι τους να δώσουν λύση στο μεγάλο κοινωνικό πρόβλημα που λέγεται ανεργία.

    Κανένας Δήμος, όσο μεγάλος κι αν είναι , δεν μπορεί να αποτελεί το μόνο εργοδότη χιλιάδων άνεργων συμπολιτών μας. Σε αυτό πρέπει να είμαστε απόλυτα ειλικρινείς και ξεκάθαροι.

    Αυτό όμως που υποστηρίζουμε και θεωρούμε πως είναι εφικτό να γίνει είναι να υπάρξει η απαραίτητη νομοθετική πρόβλεψη , μέσα από την καθιερωμένη και καταξιωμένη διαδικασία προσλήψεων μέσω Α.Σ.Ε.Π., για τη μοριοδότηση επαναλαμβάνω της εντοπιότητας στις προσλήψεις των Δήμων μας.

    Θα είναι ένα βήμα που θα μας επιτρέψει και να αντιμετωπίσουμε σε τοπικό επίπεδο, στο βαθμό που κάθε Δήμος έχει τη δυνατότητα , το πρόβλημα της ανεργίας. Αλλά και να αποκτήσουν οι υπηρεσίες που προσφέρουμε στους πολίτες των πόλεων μας πρόσωπο.

   

   

    Στα πλαίσια αυτής της πολιτικής επίσης μπορούν να αναληφθούν από πλευράς μας μια σειρά από πρωτοβουλίες που σε κάποιους δήμους υφίστανται αλλά όχι σε όλους και κυρίως δεν γίνεται οργανωμένα:

    · Η δημιουργία Δημοτικών και Κοινοτικών Γραφείων Εύρεσης Εργασίας και Ενημέρωσης ανέργων, σε κάθε Δήμο ή Κοινότητα.

    · Η παροχή δυνατότητας στους Ο.Τ.Α. να γίνουν δικαιούχοι του προγράμματος Νέων Θέσεων Εργασίας του ΟΑΕΔ.

    · Η ανάπτυξη της κοινωνικής οικονομίας , η οποία θα δημιουργήσει χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας στο χώρο των κοινωνικών υπηρεσιών.

    Κεντρικός άξονας στη διαμόρφωση της κοινωνικής πολιτικής που θα ασκούν οι Δήμοι μας είναι ο άνθρωπος, ο δημότης μας, σε συνδυασμό με τις ανάγκες κάθε τοπικής κοινωνίας.

    Και είναι για το λόγο αυτό απαραίτητη η ολοκληρωμένη και αντικειμενική γνώση των τοπικών αναγκών.

    Το τρίπτυχο ΑΝΕΡΓΙΑ- ΥΓΕΙΑ- ΠΡΟΝΟΙΑ αποτελεί το βασικό άξονα των παρεμβάσεων μας.

    Για την ανεργία και την ενίσχυση της απασχόλησης μίλησα παραπάνω.

    Θα ήθελα να κάνω μια ιδιαίτερη αναφορά στους τομείς της υγείας και της πρόνοιας.

    Αξιόλογο έργο από την Τοπική Αυτοδιοίκηση επιτελείται μέσα από τα Δημοτικά Ιατρεία, όπου υπάρχουν, τα οποία δεν υποκαθιστούν βέβαια το ΕΣΥ, αλλά δρουν συμπληρωματικά και παρέχουν πρωτοβάθμια ιατρική φροντίδα σε επίπεδο διάγνωσης. Αλλά και στα Κέντρα Ψυχοκοινωνικής Στήριξης, που παρέχουν υπηρεσίες συμβουλευτικής από ειδικούς ψυχολόγους, παιδοψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς.

    Ως ΤΕΔΚΝΑ πιστεύουμε ότι πρέπει να υπάρξει άμεσα η θέσπιση από την Πολιτεία νομοθετικού πλαισίου που θα καθορίζει τα όρια και τον τρόπο λειτουργίας των Δημοτικών Ιατρείων ( κανονισμός λειτουργίας, δυνατότητα συνταγογράφησης , αρμοδιότητες).

   

    Είναι προφανές οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης έχουν ένα σημαντικό πλεονέκτημα στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής σε σχέση με την Κεντρική Εξουσία.

    Και το πλεονέκτημα αυτό έγκειται στη δυνατότητα τους να προσεγγίσουν άμεσα τον πολίτη, με τον οποίο έρχονται σε καθημερινή επαφή, «πρόσωπο με πρόσωπο».

    Έχουν το πλεονέκτημα να προσεγγίζουν τα προβλήματα στην ουσία τους, με πιο ανθρώπινο και πιο αποτελεσματικό τρόπο. Με πιο ‘‘εξατομικευμένο’’ τρόπο, αντιμετωπίζοντας την κάθε περίπτωση χωριστά, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητές της.

    Γνωρίζοντας λοιπόν τον τρόπο λειτουργίας του ΕΣΥ και τα προβλήματα του και παράλληλα, έχοντας γνώση πως λειτουργούν στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης τα συστήματα πρόληψης υγείας, πιστεύουμε πως ήρθε η ώρα οι Ο.Τ.Α. να αναλάβουν νέες ευθύνες, νέους ρόλους και νέες αρμοδιότητες στον τομέα της υγείας.

   

    Το Υγειονομικό Σύστημα της χώρας μας πρέπει να αντιμετωπίζει τον πολίτη σαν μια ανθρώπινη οντότητα που θέλει να την διατηρεί υγιή και όχι απλά να την θεραπεύει όταν ασθενήσει.

   

    Αυτό γίνεται με την πρόληψη. Την πρόληψη στην σωματική και ψυχική υγεία του πολίτη. Η τοπική αυτοδιοίκηση μπορεί να αναλάβει αυτό το ρόλο και αυτή την ευθύνη με τους ανάλογους πόρους.

   

    Και ανάληψη ευθυνών κατά την άποψη μας σημαίνει δημιουργία ενός ενιαίου πλαισίου λειτουργίας των δομών υγείας στους Ο.Τ.Α..

   

    Ώστε όπου υπάρχουν υποδομές παροχής υπηρεσιών υγείας και πρόληψης να λειτουργούν κάτω από ένα ενιαίο και επιστημονικά αποδεκτά πλαίσιο. Και να μην επαφίεται ο τρόπος λειτουργίας τους στον πατριωτισμό και τις γνώσεις του κάθε Δημάρχου.

   

   

   

   

    Και ανάληψη νέων ρόλων και αρμοδιοτήτων σημαίνει διαδημοτική συνεργασία στην ανάπτυξη προγραμμάτων πρόληψης υγείας.

   

    Σημαίνει διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία και προώθηση της απαραίτητης νομοθετικής ρύθμισης ώστε η πρόληψη της υγείας να ασκείται μέσα από την τοπική αυτοδιοίκηση όπως ισχύει σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

   

    Αυτό είναι ένα βήμα που πρέπει επιτέλους να γίνει και στη χώρα μας.

   

    Και πρέπει να γίνει για πολλούς λόγους.

   

    1. Ο πρώτος λόγος, είναι καθαρά οικονομικός.

    Το νοικοκύρεμα των οικονομικών της υγείας θα έχει ως στόχο τη θεμελίωση ενός ενεργητικού και προληπτικού συστήματος υγείας, που δεν περιορίζεται απλά στη διαχείριση κρίσεων αλλά θα δίνει βάρος στην πρόληψη των κρίσεων και θα ανταποκρίνεται με επιτυχία στη διευρυμένη ζήτηση για ποιοτικές υπηρεσίες υγείας.

   

   

    2. Ο δεύτερος λόγος είναι καθαρά λόγος φιλοσοφίας.

    Και θεωρούμε βάσιμα ότι μέσα από την Αυτοδιοίκηση μπορεί το σύστημα πρόληψης να λειτουργήσει με γνώμονα τις ατομικές ανάγκες κάθε πολίτη ή κοινωνικής ομάδας.

   

    3. Ο τρίτος λόγος, είναι καθαρά λειτουργικός.

    Οι Δήμοι μπορούν να ασκήσουν πιο αποτελεσματικά, πιο άμεσα, πιο οργανωμένα την υπηρεσία αυτή με επιστημονικούς κανόνες και διεθνώς κατοχυρωμένες αρχές.

   

    Είναι πιο κοντά στον πολίτη η Τοπική Αυτοδιοίκηση, αποδεδειγμένα. Διαθέτει δομές, όπως τα Δημοτικά μας Ιατρεία, που τις περισσότερες περιπτώσεις λειτουργούν με εθελοντές, που μπορούν εύκολα να μετατραπούν σε Τοπικά Κέντρα Πρόληψης.

   

   

   

   

   

    Τι θα κάνουν αυτά τα Τοπικά Κέντρα Πρόληψης;

   

    Θα αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες για την προαγωγή υγείας.

   

    1. Ήδη, π.χ στο Διαδημοτικό Δίκτυο Δομών Υγείας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης ΟΤΑ που λειτουργεί εδώ και τρία χρόνια, έχουν αναπτυχθεί στοχευμένα προγράμματα ιατρικής πρόληψης στους δήμους-μέλη του, όπως διερεύνηση οπτικής οξύτητας σε παιδιά σχολικής ηλικίας, οστεοπόρωσης σε γυναίκες κλπ..

   

   

    2. Οργάνωση εκδηλώσεων ενημέρωσης του πληθυσμού σε ευρύτερα θέματα πρόληψης (ατυχήματα, παχυσαρκία, περιβάλλον και υγιεινή κλπ). Αυτές οι δράσεις μπορούν να γίνονται με πολύ χαμηλό κόστος από τους Δήμους με προφανές όφελος στην προαγωγή της δημόσιας υγείας.

   

    Μπορούμε λοιπόν οι Δήμοι να αναλαμβάνουμε προληπτικές παρεμβάσεις σε συγκεκριμένες ομάδες κοινού, να κάνουμε αγωγή υγείας και υγειονομική διαφώτιση, να ευαισθητοποιήσουμε τους πολίτες στην ανάγκη να δίνουν βάρος στην πρόληψη και όχι στη θεραπεία.

   

    Όλες αυτές θα είναι δράσεις χαμηλού κόστους λειτουργίας αλλά πολύ υψηλής προστιθέμενης αξίας.

   

   

    Εξασφάλιση χρηματοδότησης του συστήματος πρόληψης.

   

    Α. ΕΘΝΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

    Καταρχήν μπορούμε να αξιοποιήσουμε μέρος των πόρων του Υπουργείου Υγείας που δίνονται σήμερα για πρόληψη.

    Άλλη πηγή χρηματοδότησης μπορούν να είναι κονδύλια του Υπουργείου Εσωτερικών, του Υπουργείου Απασχόλησης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, αλλά και δημοτικοί πόροι που ήδη διατίθενται για τη λειτουργία των υφιστάμενων κοινωνικών μας δομών.

   

   

    Β. ΕΥΡΩΠΑΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ - 4’ Κ.Π.Σ

   

   

    Γ. ΙΔΙΩΤΙΚΟΙ ΠΟΡΟΙ

    Σημαντική πηγή χρηματοδότησης του νέου συστήματος μπορούν να είναι οι ιδιωτικοί χορηγοί, στους οποίους μπορούμε να απευθυνθούμε και να ζητήσουμε χρήματα για να χρηματοδοτήσουμε δράσεις και πρωτοβουλίες πρόληψης.

   

    Κρίνεται σκόπιμη η ενθάρρυνση της ιδιωτικής πρωτοβουλίας στο πλαίσιο της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης, με γνώμονα την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο της περιοχής στην οποία λειτουργούν.

   

    Δ. Δεν πρέπει να λησμονήσουμε το εθελοντικό υγειονομικό κίνημα και όχι μόνο, που οργανωμένα μπορεί να συντελέσει το μεγαλύτερο κεφάλαιο για την ανάπτυξη τέτοιων δομών.

   

    Όλα αυτά βέβαια θα είναι προσαρμοσμένα να λειτουργούν επικουρικά της Α’/θμιας περίθαλψης του Ε.Σ.Υ, που για την περιφέρεια είναι τα Κέντρα Υγείας με ειδικευμένο υγειονομικό προσωπικό και για τις πόλεις τα Κέντρα Υγείας Αστικού Τύπου (π.χ. Αθήνα που μπορούν να γίνουν ακόμα τα λειτουργούντα με επαγγελματίες μισθοδοτούμενους Πολυιατρεία του Δήμου ή εξ’ αρχής τα ατύπως Μητροπολιτικά όπως το Κ.Υ.Α.Τ στο Βύρωνα) και τα οποία όμως θα ανήκουν στο Ε.Σ.Υ.

   

    ΤΟΜΕΑΣ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

   

    Πρέπει να περιλαμβάνει:

   

    · Εκπόνηση Ειδικού Προγράμματος Απασχόλησης για τα Άτομα με Αναπηρίες σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, με απευθείας επιδότηση στους ΟΤΑ και χωρίς τα αυστηρά κριτήρια πολυετούς ανεργίας που σήμερα ισχύουν για την επιδότηση ΑμΕΑ σε ΝΠΙΔ.

    · Διεκδίκηση της αναβάθμισης του θεσμικού ρόλου της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στη χάραξη πολιτικής πρόληψης για την καταπολέμηση των ναρκωτικών.

    · Υλοποίηση μιας σειράς πολιτικών για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των μεταναστών, που να αντιμετωπίζει ζητήματα όπως η εκμάθηση της γλώσσας μας, τις προνοιακές παροχές, την προώθηση της απασχόλησης τους, το νομικό καθεστώς που θα διέπει τα παιδιά μεταναστών που γεννιούνται στη χώρα μας, κλπ.

   

    · Ιδιαίτερο βάρος πρέπει επίσης να δώσουμε στο να διατηρηθούν και στο μέλλον οι κοινωνικές και προνοιακές δομές που χρηματοδοτήθηκαν

   

    απο το Β’ και Γ’ ΚΠΣ ( Βοήθεια στο Σπίτι, Βρεφονηπιακοί, ΚΗΦΗ, κλπ), με διασφάλιση της χρηματοδότησης τους από το Δ’ Κ.Π.Σ. και εθνικούς πόρους.

    · Φορέα παροχής συνοδευτικών υποστηρικτικών υπηρεσιών, που βοηθά γυναίκες που αναγκάζονται να βγουν στην αγορά εργασίας για διάφορους οικογενειακούς λόγους συνήθως σε μεγάλη ηλικία και δεν γνωρίζουν στοιχειώδη πράγματα για να ενταχθούν σε αυτή.

    · Συμβουλευτικό Κέντρο Οικογενειών, το οποίο προσφέρει τις υπηρεσίες σε οικογένειες με προβλήματα ψυχισμού

    · Κέντρο ημερήσιας φροντίδας ηλικιωμένων (Κ.Η.Φ.Η) με σκοπό την καλύτερη ποιότητα στην φροντίδα των ηλικιωμένων.

    · Επιτροπή για θέματα που αφορούν τις γυναίκες, η οποία έχει σκοπό την εξεύρεση ορθολογικών λύσεων στα προβλήματα των γυναικών

    · Κέντρα Δημιουργικής Απασχόλησης των παιδιών

   

    Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι συνοψίζοντας θα ήθελα να ξεκαθαρίσουμε ότι πρόθεση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης δεν πρέπει να είναι να θεραπεύσουμε τον κάθε ασθενή. Αλλά να διατηρήσουμε υγιή το δημότη μας μέσα από ένα αξιόπιστο σύστημα πρόληψης.

   

    · Ωφελεί το κράτος και το φορολογούμενο, αφού χρηματοδοτώντας ένα αξιόπιστο σύστημα πρόληψης θα καταφέρουμε να περιορίσουμε σε βάθος χρόνου τις δαπάνες περίθαλψης, οι οποίες έχουν αυξηθεί κατακόρυφα και αποτελούν νάρκη στα θεμέλια του Εθνικού μας Συστήματος Υγείας.

   

    · Ωφελεί επίσης τον πολίτη. Γιατί πλέον θα μπορεί να απευθυνθεί για την πρόληψη της υγείας του σε ένα θεσμό που βρίσκεται σε καθημερινή επαφή μαζί του, σε ένα θεσμό που έχει πρόσωπο. Και τα πρόσωπα αναλαμβάνουν ευθύνες.

   

    · Ωφελεί όμως και τους Δήμους , γιατί μέσα από τη νέα ευθύνη που θα αναλάβουμε αναβαθμίζεται συνολικά ο ρόλος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην άσκηση κοινωνικής πολιτικής. Και είναι σημαντικό ότι με την

   

    πρωτοβουλία αυτή δημιουργούμε πεδία ευθύνης και όχι πεδία εξουσίας. Τέτοια πεδία πρέπει να δημιουργηθούν στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης, με ανθρώπους που έχουν συναίσθηση της ευθύνης τους και του έργου που επιτελούν και με οργανισμούς προσανατολισμένους σε νέες αντιλήψεις. Με νέους τρόπους λειτουργίας. Με προσήλωση στην αποστολή τους.

    · Το πέρασμα του συστήματος πρόληψης στους ΟΤΑ θα δώσει την ευκαιρία να αξιοποιήσουμε ακόμη περισσότερο την εταιρική κοινωνική ευθύνη και τον εθελοντισμό σε σαφή όρια και κανόνες και κυρίως με κατάλληλη εκπαίδευση.

   

    · Σε μία χώρα, που έχει να επιδείξει ένα μοναδικό έργο εθνικών ευεργετών και χορηγών, σε μία χώρα που κατέπληξε πρόσφατα τον κόσμο με το δυναμισμό του εθελοντικού της κινήματος, η Ελλάδα δεν έχει καταφέρει ακόμη να ενσωματώσει στον ιστό των κοινωνικών της υπηρεσιών την υπεραξία της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και του εθελοντισμού.

   

   

    Για μας ισχυρή Αυτοδιοίκηση σημαίνει εκχώρηση ακόμη περισσότερων αρμοδιοτήτων και δυνατότητα υλοποίησης προγραμμάτων σε μεγαλύτερη έκταση και με μεγαλύτερη επιτυχία, χωρίς βέβαια να χάνεται η αίσθηση της ανθρώπινης, προσωπικής σχέσης που υπάρχει με τον δημότη, με τους ανάλογους πόρους που αναπτύξαμε πως μπορούν να προέλθουν.

    Σ’ ένα τέτοιο νέο σχήμα η κεντρική εξουσία έχει ρόλο ως συντονιστής των διαδικασιών και εγγυητής της εύρυθμης λειτουργίας τους.

    Όλα αυτά όμως απαιτούν πολιτική βούληση για να υλοποιηθούν. Πολιτική βούληση και πίστη βαθιά στην αποκέντρωση των λειτουργιών, ως το μόνο δρόμο για να γίνει η χώρα μας ένα σύγχρονο ευρωπαϊκό κράτος. Ένα κράτος που θα νοιάζεται για τους πολίτες του και θα τους προσφέρει υψηλό επίπεδο κοινωνικών υπηρεσιών.

   

   

   

    Ένα κράτος που θα φροντίζει τις αδύναμες ομάδες που έχει στους κόλπους του, στα πλαίσια μιας κοινωνίας που θα λειτουργεί με αρχές αλληλεγγύης και όχι βολέματος ή επιβολής.

    Πιστεύω ότι θα τα καταφέρουμε.

    Αν εργαστούμε συλλογικά, με σχέδιο και διάθεση διεκδίκησης ενός νέου ρόλου.

 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB