spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τελευταία arrow Απορρίπτει την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού το Δ.Σ. Ελληνικού
Απορρίπτει την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού το Δ.Σ. Ελληνικού PDF Εκτύπωση E-mail
  
20.03.09
Το δημοτικό συμβούλιο Ελληνικού στη συνεδρίαση της Τετάρτης 19.3.2009, συζήτησε αναλυτικά και διεξοδικά την πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ για τους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής και αποφάσισε κατά πλειοψηφία τα παρακάτω: «Τα σχέδια που έδωσε πρόσφατα για διαβούλευση το ΥΠΕΧΩΔΕ σχετικά με τους νέους αυτοκινητόδρομους Αττικής, επιβεβαιώνουν απόλυτα τις θέσεις που επανειλημμένα έχει εκφράσει το δημοτικό συμβούλιο με ομόφωνες αποφάσεις του, με τελευταία αυτή του περασμένου Ιουλίου...» «...Σχεδιάζεται ένα τεράστιο έργο, με τη μορφή σύμβασης παραχώρησης σε ιδιώτες και μελέτης - κατασκευής, ενταγμένο στη λογική του αναπτυξιακού, οικιστικού και κυκλοφοριακού μοντέλου που οδήγησε και οδηγεί την Αθήνα και την Αττική σε ασφυξία, που οδηγεί στην λύση της συνεχώς αυξανόμενης ιδιωτικής αυτοκίνησης με τα γνωστά αποτελέσματα της μόλυνσης του περιβάλλοντος, της κατάληψης των πεζοδρομίων από σταθμευμένα ι.χ., της επιμήκυνσης του χρόνου εργασίας, της ακριβής μετακίνησης, της αύξησης του άγχους κλπ.
Οι νέοι αυτοκινητόδρομοι που σχεδιάζονται δεν θα απαντήσουν στα παραπάνω προβλήματα, αντίθετα θα τα αναπαράγουν σε μεγαλύτερο βαθμό, γιαυτό είναι έργα χωρίς προοπτική.
Θα βλάψουν σημαντικά και σε ορισμένες περιπτώσεις ανεπανόρθωτα τον Υμηττό.
Ολόκληρες γειτονιές του δήμου μας, όπου κατοικούν εκατοντάδες λαϊκές οικογένειες θα δεχθούν μια άμεση και έντονη υποβάθμιση.
Συνδέονται άμεσα με το χώρο του πρώην αεροδρομίου. Και ενώ ακόμη δεν έχει θεσμοθετηθεί τι ακριβώς πρόκειται να γίνει στο χώρο αυτό, η πρόταση του ΥΠΕΧΩΔΕ έρχεται να εξυπηρετήσει και κατά κάποιο τρόπο να προκαταλάβει τη δημιουργία ενός πάρκου τουριστικών εμπορικών ψυχαγωγικών και οικιστικών χρήσεων και όχι τη δημιουργία ενός μητροπολιτικού πάρκου κυρίως υψηλού πρασίνου που χρειάζεται το λεκανοπέδιο.
Σε αντίθεση με τις μέχρι σήμερα επιλογές των κυβερνήσεων που πριμοδοτούν την υπέρμετρη χρήση του ι.χ. αυτοκινήτου και των ιδιωτικών αυτοκινητοδρόμων, πιστεύουμε ότι η ανάπτυξη ενός ολοκληρωμένου δικτύου μέσων μαζικής μεταφοράς, σύγχρονου, δημόσιου και φθηνού για τους χρήστες, είναι σε θέση να δώσει λύσεις και στις μετακινήσεις των πολιτών και στην προστασία του περιβάλλοντος. Διεκδικούμε επομένως επέκταση του ΜΕΤΡΟ και με γρηγορότερες διαδικασίες, αξιόπιστο & σύγχρονο δίκτυο λεωφορείων και τραμ.
Αξίζει όμως να σχολιάσουμε και την ταχτική που ακολούθησε το ΥΠΕΧΩΔΕ απέναντι στους δήμους και τους φορείς σε όλη τη διάρκεια σχεδιασμού του έργου αυτού. Ενώ το ίδιο το μελετούσε επί χρόνια, αρνούνταν επίμονα να ενημερώνει επίσημα και να διαβουλεύεται μαζί μας σε όλες τις φάσεις αυτής της διαδικασίας. Όσες φορές σε όλο αυτό το διάστημα μπορέσαμε να συζητήσουμε με την πολιτική ηγεσία του υπουργείου, αυτό έγινε μετά από την δική μας πίεση, με τη μορφή της κινητοποίησης.
Τελικά στις 20/2 μας έστειλε την πρόταση του για δίμηνη διαβούλευση όπως είπε ο ίδιος ο υπουργός, για να μάθουμε στη συνέχεια ότι είχαμε στη διάθεσή μας μόνο ένα μήνα για να μελετήσουμε και να δώσουμε τις προτάσεις μας.
Θεωρούμε προσχηματικό τον τρόπο με τον οποίο το ΥΠΕΧΩΔΕ διαβουλεύεται για ένα τόσο σημαντικό έργο και αυτό δεν είναι μόνο άδικο αλλά και παράνομο.
Σε σχέση με τα παραπάνω θέλουμε επίσης να επισημάνουμε ότι ενώ στα όρια του δήμου μας σχεδιάζονται μεγάλες παρεμβάσεις, σημαντικές τόσο σε τοπικό όσο και σε μητροπολιτικό επίπεδο, όπως είναι το πρώην αεροδρόμιο και επιμέρους χρήσεις σε αυτό, η παραλία και ο νέος αυτοκινητόδρομος, αυτές αντιμετωπίζονται από το ΥΠΕΧΩΔΕ και γενικότερα την κεντρική διοίκηση αποσπασματικά και ο δήμος μας καλείται να γνωμοδοτεί σε επιμέρους κάθε φορά ζητήματα σε συνήθως ασφυκτικά χρονικά περιθώρια.
Η ταχτική αυτή είναι από κάθε άποψη απαράδεκτη.
Δηλώνοντας την συνολική αντίθεσή μας στο σχεδιαζόμενο έργο εκφράζουμε ταυτόχρονα τις αντιθέσεις ή επιφυλάξεις μας σε συγκεκριμένες πλευρές του που αφορούν το δήμο μας.
 Ο κόμβος που δημιουργείται στηl συμβολή των οδών Κύπρου και Αφροδίτης εφάπτεται κατοικιών και σχολείων, καταστρέφει το πάρκο που υπάρχει εκεί και εκτιμούμε ότι θα επιβαρύνει κυκλοφοριακά, ατμοσφαιρικά αλλά και με ηχορύπανση την περιοχή υποβαθμίζοντας δραματικά την ποιότητα ζωής των πολιτών.
 Οι κόμβοι και οι επιφανειακοίl δρόμοι που προβλέπεται να δημιουργηθούν στην Αγ. Παρασκευή θα επιφέρουν σοβαρή όχληση στη γειτονιά, θα έχουν συνέπειες στη πρόσβαση των κατοίκων στο σταθμό του ΜΕΤΡΟ, δημιουργούν μαζί με άλλες χρήσεις που ήδη υπάρχουν ή προβλέπονται (αμαξοστάσια, κανόε - καγιάκ, επιχειρηματικό κέντρο κατά μήκος της Βουλιαγμένης) φράγμα στην κίνηση προς το μελλοντικό πάρκο και προς τον υπόλοιπο δήμο, καταστρέφουν υψηλό πράσινο που ήδη υπάρχει, και αφαιρούν ζωτικούς κοινόχρηστους χώρους από μια γειτονιά χιλιάδων κατοίκων. Χώροι που μπορούν να δώσουν ανάσα ζωής στη συνοικία, σχεδιάζεται να παραδοθούν στην άσφαλτο και το τσιμέντο.
l Δεν αιτιολογείται η σκοπιμότητα της παράκαμψης που σχεδιάζεται, στον κόμβο της Λ. Βουλιαγμένης προς το νότο και το αντίστροφο, ούτε της κατασκευής του τμήματος αυτού σε όρυγμα.
 Υπάρχουν ερωτηματικά σχετικά με τη διαδικασία και ταl ενδεχόμενα προβλήματα που θα προκύψουν κατά την κατασκευή σήραγγας κάτω από τις οδούς Εθν. Μακαρίου και Αφροδίτης.
 Δεν έχουν δοθεί στοιχεία για το πόσο θαl επιβαρυνθεί η κίνηση στη Λ. Ποσειδώνος από τα αυτοκίνητα που θα την χρησιμοποιούν για είσοδο και έξοδο στο νέο αυτοκινητόδρομο.
Συνοψίζοντας τα παραπάνω το δημοτικό συμβούλιο εκφράζει την αντίθεση του και συνολικά στο έργο και σε επιμέρους σημεία του που αφορούν στο δήμο μας.
Δηλώνουμε κατηγορηματικά και θέλουμε να γίνει απολύτως σαφές από το υπουργείο ότι δημοτικό συμβούλιο, φορείς και κάτοικοι, σε κάθε περίπτωση δεν θα επιτρέψουμε να γίνουν στο δήμο μας έργα που θα υποβαθμίζουν το περιβάλλον και την ποιότητα της ζωής μας.
Για το σκοπό αυτό κλιμακώνουμε τις αντιδράσεις και τις κινητοποιήσεις μας με κάθε μορφή και τρόπο, συντονίζοντας τα βήματά μας με όλους όσους έχουν τη θέληση να αντισταθούν στην υλοποίηση της πρότασης του ΥΠΕΧΩΔΕ.»
Σε σχέση με την παραπάνω απόφαση υπήρξαν οι εξής διαφοροποιήσεις.
Της ελάσσονος αντιπολίτευσης «Νέα Γενιά , Νέο Ελληνικό», η οποία εξέφρασε την κατ΄ αρχήν συμφωνία της με το έργο αλλά την αντίθεσή της με πλευρές που βλάπτουν την πόλη μας.
Της μείζονος αντιπολίτευσης «Ελληνικό Σύγχρονη Ανθρώπινη Πόλη», η οποία ζήτησε να προστεθούν στην απόφαση συγκεκριμένες θέσεις στις οποίες πρέπει να μετατοπιστούν οι κόμβοι Αφροδίτης - Κύπρου και της συνοικίας της Αγ. Παρασκευής.
 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB