spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τελευταία arrow Επίθεση Χατζηδάκη στον Παπανδρέου για Ολυμπιακή
Επίθεση Χατζηδάκη στον Παπανδρέου για Ολυμπιακή PDF Εκτύπωση E-mail
  
31.10.08
kostis_new.gif Ο υπουργός Μεταφορών υπενθύμισε στον αρχηγό της Αξιωματικής αντιπολίτευσης τις προηγούμενες δηλώσεις για τον εθνικό αερομεταφορέα.
Με υπενθύμιση παλαιότερων δηλώσεων του Γ. Παπανδρέου και άλλων στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αντιμετώπισε ο υπουργός Μεταφορών και ο εισηγητής της Ν.Δ., την επίθεση της αξιωματικής αντιπολίτευσης σχετικά με την πορεία ιδιωτικοποίησης των Ολυμπιακών Αερογραμμών.

Κατά τη συζήτηση του νομοσχεδίου για την τακτοποίηση των εργαζομένων του εθνικού μας αερομεταφορέα, το ΠΑΣΟΚ επέμεινε πως η κυβέρνηση δεν ιδιωτικοποιεί την «Ολυμπιακή», ούτε εξασφαλίζει τη λειτουργία της - αλλά απλώς την κλείνει, ξοδεύοντας τεράστια ποσά για να εξαγοράσει την συναίνεση ορισμένων κλάδων εργαζομένων σ' αυτήν. Σκληρή υπήρξε και η στάση των υπολοίπων κομμάτων της αντιπολίτευσης, τα οποία χρέωσαν στην κυβέρνηση και τον υπουργό, Κώστα Χατζηδάκη, «νεοφιλελεύθερες εμμονές» και «συνειδητή προσπάθεια απαξίωσης της εταιρείας, προκειμένου να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά μονοπωλιακά συμφέροντα».
Ο υπουργός Μεταφορών, καθώς και όσοι πήραν το λόγο εκ μέρους της Νέας Δημοκρατίας, υποστήριξαν πως η λύση που δρομολογεί η κυβέρνηση είναι η μόνη ξεκάθαρη και ρεαλιστική - και ως εκ τούτου, έχει εξασφαλίσει ήδη, όχι μόνον την συναίνεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά και της μεγάλης πλειοψηφίας των εργαζομένων.
«Το 2005, ο Γ. Παπανδρέου, στην ομιλία του στη ΔΕΘ, ανέφερε πως η κυβέρνηση «πρέπει να συγκροτήσει σοβαρό σχέδιο ενεργειών, ώστε να ολοκληρωθεί η όποια διαδικασία ιδιωτικοποίησης» υπενθύμισε ο κος Χατζηδάκης. Το ίδιο και ο κος Ευ. Βενιζέλος το 2005 είχε επισημάνει την ανάγκη «να συνεχιστεί μια νόμιμη, έντιμη και διαφανή διαδικασία ιδιωτικοποίησης». Σήμερα, το ΠΑΣΟΚ προσπαθεί να κρυφτεί πίσω από υπερβολικά ασαφείς διατυπώσεις?"

Αντίστοιχα, ο εισηγητής της ΝΔ, Λευτέρης Αυγενάκης, υπενθύμισε παλαιότερες δηλώσεις του υπουργού Μεταφορών του ΠΑΣΟΚ, Χρήστου Βερελή, πως «οι πολίτες δεν είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν χρήματα σε εταιρείες που έχουν τεράστια προβλήματα» και πως «η λύση βρίσκεται στην αναζήτηση ιδιωτικών κεφαλαίων μέσω πώλησης πλειοψηφικού κομματιού της εταιρείας».

Οι αναφορές των εκπροσώπων της πλειοψηφίας, προκάλεσαν την έντονη αντίδραση του κοινοβουλευτικού εκπροσώπου του ΠΑΣΟΚ, Χρήστου Παπουτσή, ο οποίος κατηγόρησε την «κυβέρνηση του Βατοπαιδίου», όπως την χαρακτήρισε, για «καλλιέργεια σύγχυσης και αποπροσανατολισμού":

«Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ ενδιαφερόταν να σώσει την Ολυμπιακή και όχι για το πώς θα την ξεπουλήσει» ανέφερε ο κος Παπουτσής. «Από την έναρξη της οικονομικής κρίσης μέχρι σήμερα, πάνω από 40 εταιρείες έχουν συγχωνευθεί ή ζητήσει κρατική ενίσχυση. Σ' αυτήν ακριβώς την περίοδο, όπου επανέρχεται η αξία της κρατικής παρέμβασης και της ενίσχυσης του δημοσίου συμφέροντος, εσείς ξεπουλάτε έναν εθνικής σημασίας στρατηγικό τομέα. Τάζετε διαρκώς, σαλαμοποιείτε το εργατικό κίνημα, αλλά δεν διασφαλίζετε τίποτα. Γιατί ο ιδιοκτήτης, μπορεί να ξεπουλήσει την εταιρεία όποτε θέλει?».

Επί της ουσίας του νομοσχεδίου για την διασφάλιση των εργαζομένων, ο εισηγητής της ΝΔ, Λ. Αυγενάκης σημείωσε πως οι διατάξεις του «παρέχουν πλήρη κάλυψη στους εργαζομένους», «βάζουν τέρμα στη διαρκή παραγωγή ελλειμμάτων από την εταιρεία», «καλύπτουν τόσο το τακτικό, όσο και το εποχικό προσωπικό ανεξάρτητα από ειδικότητα, προϋπηρεσία, ή διαδρομή των εργαζομένων στις εταιρείες του ομίλου». Για τους τακτικούς υπαλλήλους ιδιαίτερα, «προβλέπεται προσαύξηση του χρόνου ασφάλισής τους, ειδική επιδότηση ανεργίας, εφάπαξ ποσό κοινωνικής ενίσχυσης, δυνατότητα μεταφοράς τους στο ευρύτερο Δημόσιο?».

«Γιατί όλα αυτά τα οποία παραπέμπονται για κάλυψη από τον κρατικό Προϋπολογισμό, δεν αναφέρονται στο προσχέδιό του που κατατέθηκε;» αναρωτήθηκε ο Θ. Λεβέντης (ΣΥΡΙΖΑ) για να απαντήσει: «Προφανώς δεν πρόκειται να υπάρξει εγγραφή των κονδυλίων αυτών, ούτε για το ΙΚΑ, ούτε για τον ΟΤΕ. Και οι απαράδεκτες διαδικασίες του νόμου για τις μετατάξεις, δίνουν τη δυνατότητα στην κυβέρνηση, να παίζει με την αγωνία χιλιάδων απολυμένων?"

«Γιατί δεν στείλατε στον εισαγγελέα τις διοικήσεις που ευθύνονται γι' αυτήν την κακοδιοίκηση στην Ολυμπιακή» ρώτησε τον υπουργό, ο Αστέριος Ροντούλης (ΛΑΟΣ). «Αν δαπανούμε για την Ολυμπιακή 1 εκ. ευρώ όπως διατείνεστε, από τα 2,5 δισ. του χρέους της εταιρείας, το 1,6 δισ. είναι δικό σας - από το 2004 και μετά. Κάποιος μπορεί να σκεφτεί ότι δολίως ενισχύσατε μία πρακτική που οδηγούσε στη χρεοκοπία της εταιρίας - και αυτό ονομάζεται δόλια χρεοκοπία».

Ο Γ. Μαυρίκος (ΚΚΕ) ανέφερε ότι η κυβέρνηση «ιδιωτικοποιεί τον ΟΤΕ, τα λιμάνια, δρόμους, επιχειρήσεις όπως η ΔΕΗ, που είναι κερδοφόρες - ενώ ετοιμάζεται να πουλήσει την Αγροτική Ασφαλιστική και την Εθνική Ασφαλιστική».

«Στόχος της είναι η προώθηση της πολιτικής της Ε.Ε. για τα καρτέλ και τα τραστ, για την συσσώρευση όλων των δραστηριοτήτων, σε συγκεκριμένους ομίλους που θα κερδοσκοπούν ασύδοτα σε βάρος των λαών της Ευρώπης και βεβαίως, του ελληνικού λαού. Στο πλαίσιο αυτό, δεν καταλαβαίνουμε και τι το διαφορετικό προτείνει και το ΠΑΣΟΚ» ανέφερε ο κος Μαυρίκος.

«Η Ολυμπιακή, είναι αναμφισβήτητο πως είναι η μόνη εταιρεία με τόσα χρέη, σε σχέση με το μέγεθός της σε ολόκληρη την Ευρώπη» επέμεινε ο υπουργός Μεταφορών. «Είναι αναμφισβήτητο ότι είναι η μόνη 100% κρατική αεροπορική εταιρεία σε όλη την Ευρώπη. Και είναι η μόνη στην Ε.Ε. με τόσα προβλήματα σε σχέση με την Κομισιόν, την Ε.Ε. και το Δικαστήριο των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων».

«Από τη συζήτηση καταδείχθηκε το φοβικό σύνδρομο της αντιπολίτευσης, απέναντι σε κάθε καινούργια πολιτική» συμπλήρωσε ο κος Χατζηδάκης.

www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB