spacer.png, 0 kB
 cityofilioupolis.gr

Τελευταία Νέα


spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB

Αρχική arrow Ειδήσεις arrow Τελευταία arrow Επέκταση Γραμμής του Μετρό Ηλιούπολη - Ελληνικό
Επέκταση Γραμμής του Μετρό Ηλιούπολη - Ελληνικό PDF Εκτύπωση E-mail
  
27.09.08
Ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ. Γιώργος Σουφλιάς, μετά την άφιξη του Μηχανήματος Διάνοιξης Σηράγγων στον Σταθμό «ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ», έκανε τις ακόλουθες δηλώσεις: «Βρισκόμαστε σήμερα εδώ στο έργο επέκτασης του Μετρό από τον Αγ.Δημήτριο έως το Ελληνικό. Καταρχάς θυμήθηκα όταν ήρθα εδώ κάτι που συνέβη όταν ανέλαβα την θέση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Τότε προβλεπόταν αυτό το τμήμα να γίνει υπέργειο, συζητήθηκε στο υπουργείο και μου φάνηκε πάρα πολύ άσχημη ιδέα, δηλαδή θα ήταν καταστροφικό και για το περιβάλλον να είναι όλο το Μετρό υπόγειο και αυτή η γραμμή να είναι υπέργεια. Είπαμε ότι πρέπει να γίνει υπόγειο. Μέσα σε αυτά τα τέσσερα με τεσσεράμισι χρόνια μελετήσαμε το έργο, έγινε ο διαγωνισμός, έγινε η εγκατάσταση του αναδόχου, και σήμερα βρισκόμαστε περίπου πέρα από το μισό της κατασκευής του έργου. Αυτό με ικανοποιεί ειλικρινά πάρα πολύ και πρέπει να ικανοποιεί όλους. Αυτό το έργο λοιπόν της επέκτασης από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό έχει μήκος 5,5 χλμ υπόγειας σήραγγας και 4 νέους σταθμούς: ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ - ΑΛΙΜΟΣ - ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ - ΕΛΛΗΝΙΚΟ. Όταν ο Μετροπόντικας Νίνης ξεκίνησε πριν από 18 μήνες στο ΕΛΛΗΝΙΚΟ σας είχα πει ότι γρήγορα θα βάλει γκολ στην ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ. Σήμερα, ο Μετροπόντικας Νίνης έβαλε γκολ και στον τέταρτο και τελευταίο σταθμό στην ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, αφού υπόγεια και γρήγορα, χωρίς καμία όχληση στη λειτουργία της πόλης έσκαψε και κατασκεύασε 4.655 μέτρα έτοιμης σήραγγας. Απομένει ένα μικρό τελευταίο τμήμα έως τη σύνδεσή του με τη σήραγγα που οδηγεί στον λειτουργούντα σταθμό ΑΓ.ΔΗΜΗΤΡΙΟ.
    Και δεν είναι μόνο αυτό.
    - Σήμερα έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των Σταθμών ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ και βρίσκονται πλέον σε εξέλιξη οι εργασίες αρχιτεκτονικών τελειωμάτων, δηλαδή η εγκατάσταση γρανιτών, μαρμάρων, κλπ.
    - Στον Σταθμό ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ που βρισκόμαστε σήμερα, έχει κατασκευαστεί το κέλυφος, και αμέσως μετά την απομάκρυνση του Μετροπόντικα θα κατασκευαστούν οι όροφοι του Σταθμού.
    - Επίσης, σύντομα θα ολοκληρωθούν οι εκσκαφές στον Σταθμό ΑΛΙΜΟ που εμφανίζει μικρή καθυστέρηση λόγω των σημαντικών αρχαιολογικών ευρημάτων και των σχετικών εγκρίσεων από το ΚΑΣ.
    - Τέλος, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η κατασκευή και ξεκίνησαν τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στον υπόγειο χώρο στάθμευσης 8 συρμών μετά τον τερματικό Σταθμό του Ελληνικού, μήκους υπόγειας σήραγγας 897 μ. 
    Για να αντιληφθείτε το μέγεθος αυτού του πολύπλοκου έργου σήμερα εργάζονται 700 άτομα διαφόρων ειδικοτήτων σε 16 εργοταξιακούς χώρους (σταθμοί, είσοδοι/έξοδοι, φρεάτια εξαερισμού, υπόγειος χώρος εναπόθεσης συρμών), τους οποίους και οφείλω να ευχαριστήσω για την προσπάθεια που καθημερινά καταβάλουν προκειμένου να υλοποιηθεί η επέκταση προς το Ελληνικό εντός του χρονοδιαγράμματος που έχουμε ορίσει. 
    Ο συμβατικός χρόνος ολοκλήρωσης του έργου ήταν ο Δεκέμβριος του 2009, αλλά λόγω της καθυστέρησης από τα αρχαιολογικά ευρήματα, εκτιμάται ότι η λειτουργία της νέας αυτής επέκτασης του Μετρό θα ξεκινήσει στις αρχές του 2010. Σας τονίζω ότι σήμερα, σε ώρα αιχμής, η διαδρομή με ΙΧ αυτοκίνητο από το Ελληνικό έως το Σύνταγμα διανύεται στην καλύτερη περίπτωση σε 45 λεπτά, ενώ με το Μετρό η ίδια απόσταση καλύπτεται μόλις σε 15 λεπτά. Περισσότεροι από 80.000 επιβάτες σε καθημερινή βάση προβλέπεται να χρησιμοποιούν τη νέα αυτή επέκταση του Μετρό.
    Το ΥΠΕΧΩΔΕ και η Αττικό Μετρό έχουν προβλέψει σε όλους τους σταθμούς τη δημιουργία Σταθμών Μετεπιβίβασης από και προς λεωφορειακές γραμμές, καθώς και την κατασκευή χώρων στάθμευσης ΙΧ οχημάτων. Κάθε Σταθμός θα έχει και το πάρκινγκ του.
    Τέλος, μια άγνωστη πτυχή του Μετρό σε αυτήν την επέκταση που είναι μακριά από το ιστορικό κέντρο της Αθήνας, είναι η πολύχρονη αρχαιολογική ανασκαφή με σημαντικά αρχαιολογική ευρήματα, η οποία συνεχίζεται και σήμερα παράλληλα με τις κατασκευαστικές εξελίξεις στο έργο. Εδώ θέλω να τονίσω ιδιαίτερα ότι με χρηματοδότηση του ΥΠΕΧΩΔΕ πολύ σπουδαία ευρήματα της πολιτιστικής μας κληρονομιάς θα αναδειχθούν στους νέους Σταθμούς του Μετρό, ακριβώς στις θέσεις όπου ανακαλύφθηκαν. 
    Σήμερα υλοποιούμε στην Ελλάδα ένα από τα μεγαλύτερα μέτωπα έργων Μετρό που εκτελείται αυτή τη στιγμή στην Ευρώπη. Με σκληρή και συστηματική δουλειά, δίχως μεγάλα λόγια, κατασκευάζουμε έργα που θα αλλάξουν τη καθημερινότητα των πολιτών και θα αναβαθμίσουν την ποιότητα ζωής μας. Πιο συγκεκριμένα, εκτός από τους 4 Σταθμούς της επέκτασης αυτής προς το ΕΛΛΗΝΙΚΟ, κατασκευάζονται με εντατικούς ρυθμούς υπόγειες σήραγγες και Σταθμοί προς το ΧΑΙΔΑΡΙ, προς το ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και την ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ, καθώς και στον ΧΟΛΑΡΓΟ, το ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ και την ΑΓ.ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ. Επαναλαμβάνω ότι σε εξέλιξη βρίσκεται ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό προς τον ΠΕΙΡΑΙΑ, με 6 νέους Σταθμούς, και προχωρούμε με μεγάλη ταχύτητα τη μελέτη και τη δημοπράτηση της μεγάλης Γραμμής U (Γραμμή 4) με 20 χλμ. και 20 Σταθμούς (ΓΑΛΑΤΣΙ - ΚΥΨΕΛΗ - ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ - ΖΩΓΡΑΦΟΥ - ΚΗΦΙΣΙΑΣ - ΜΑΡΟΥΣΙ).
    Ευχαριστώ τη Διοίκηση της Αττικό Μετρό, τους εργαζόμενους σ’ αυτό αλλά και στις κατασκευαστικές εταιρείες για το τεράστιο έργο του Μετρό, το οποίο δεν είναι απλώς ένα πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό έργο αλλά πρώτιστα το σημαντικότερο περιβαλλοντικό έργο σε αυτή την επιβαρυμένη περιοχή της Αττικής.»
 
< Προηγ.   Επόμ. >
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB
spacer.png, 0 kB