ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΡΩΤΗ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΡΑΤΟΥΝΤΕΣ Η΄ ΕΣΧΑΤΗ ΜΕ ΟΣΑ ..................ΠΡΑΤΟΥΝ;
Την Τετάρτη 14/9 το
Δημοτικό Συμβούλιο, της πόλης συνεδρίασε με θέμα: Παιδεία.
Ως επικεφαλής της Δημοτικής Παράταξης ΕΝΑΚ αλλά κυρίως ως
δάσκαλος για 33 χρόνια στην εκπαίδευση, διατύπωσα τις παρακάτω απόψεις,
προτάσεις κρίσεις. Η Δημοτική αρχή, οι δημοτικές παρατάξεις αλλά και οι
φορείς της πόλης, οφείλουν να δώσουν
ουσιαστικό περιεχόμενο και ουσία στη συζήτηση, κυρίως όμως να παράξουν
αποτέλεσμα προς όφελος των μαθητών της πόλης μας.
ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ
1. Παιδεία: Πρώτη προτεραιότητα όπως λένε οι κρατούντες ή
έσχατη με όσα πράττουν;
2. Ο
εκπαιδευτικός επιθυμούμε να είναι: Άνθρωπος φοβικός, υποταγμένος,
ελεγχόμενος, απαξιωμένος, σε ένδεια ή όχι;
- Δημόσιο Σχολείο:
Αναβαθμισμένο
σύγχρονο
Ελκυστικό
ανταγωνιστικό
|
ή
|
Υποβαθμισμένο
ουραγό της Ευρώπης
απωθητικό
ανυπόληπτο &
αναξιόπιστο
|
Οι απαντήσεις στα ερωτήματα αυτά προκύπτουν αβίαστα από την
πολιτική του Υπουργείου και της Αυτοδιοίκησης
Τα έργα τους δείχνουν και τις προτεραιότητες τους
ΠΑΙΔΕΙΑ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ
|
ΠΟΛΙΤΕΙΑ-ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
|
ΔΗΜΟΣ ΗΛΙΟΥΠΟΛΗΣ
|
Νομοθετικό πλαίσιο
Αναλυτικά προγράμματα
Διορισμοί μεταθέσεις
εκπαιδευτικών
Επιμορφώσεις
Διδακτικά βιβλία
Διοίκηση της εκπαίδευσης
|
Λειτουργικά χρήματα
Επισκευές
Συντηρήσεις
Διοικητικά όρια σχολείων
Καθαριότητα
Φύλαξη
Αναλώσιμα
Πρόγραμμα κατασκευών
|
ΘΕΤΙΚΑ
|
ΑΡΝΗΤΙΚΑ
|
Ολοήμερα σχολεία
Ειδικότητες στα σχολεία
Μαζικοί διορισμοί
εκπαιδευτικών
Τμήματα ειδικής αγωγής
Πρωινή βάρδια σχολείων
Πολιτικά δικαιώματα
εκπαιδευτικών
Μοριοδότηση μεταθέσεων
Σχολικά συμβούλια
Σχολικές κοινότητες
Σχολικοί τροχονόμοι
Ψυχολόγοι στα σχολεία
Ανοικτά σχολεία στην
κοινωνία
|
Μόνιμη υποχρηματοδότηση
Κομματικά στελέχη
εκπαίδευσης
Έλλειψη κεντρικού
σχεδιασμού
Αλλού περίσσευμα, αλλού
έλλειμμα
|
ΣΧΟΛΙΑ-ΔΗΜΟΣ
ΔΕΠ. Δημοτική Επιτροπή Παιδείας
-
Ανακατανομή ορίων σχολείων. Η Ηλιούπολη την
τελευταία 25ετία αναπτύχθηκε στα άκρα της : Αγία Μαρίνα-Αστυνομικά. Η πόλη μας
έχει αρκετά διδακτήρια στο κέντρο και στη νότια πλευρά της ενώ η πόλη αυξάνεται
στα άκρα της. Τα σχολεία στις παρυφές της πόλης ασφυκτιούν και στο κέντρο
μειώνονται συνεχώς. Ο Δήμος οφείλει σε συνεργασία με την σχολική κοινότητα να
αναδιατάξει τα όρια των σχολείων, δημιουργώντας σχολεία ίσων ευκαιριών του μαθητικού
δυναμικού.
-
Δικαιη κατανομή λειτουργικών χρημάτων στα
σχολεία. Ο Δήμος οφείλει για να είναι δίκαιος και αποτελεσματικός προς όφελος
του συνόλου των παιδιών, να εφαρμόσει ενα δίκαιο και αποτελεσματικό μαθηματικό
τύπο κατανομής των χρημάτων.
Ο τύπος που
προτείνεται είναι:
Έσοδα από κυλικεία, ξενόγλωσσες εξετάσεις, παραχωρήσεις
σχολικών χώρων, να παραχωρούνται στα σχολεία για συντήρηση σχολικών
εγκαταστάσεων.
Τ χρήματα που δίνει η πολιτεία στους δήμους για τα σχολεία
δεν επαρκούν και βαίνουν διαρκώς μειούμενα. Προτείνεται η επιχορήγηση των
σχολικών επιτροπών από το Δήμο (μέσω ανταποδοτικών ή ίδιους πόρους.
ΑΝΤΙΣΕΙΣΜΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Ζούμε σε μια σεισμογενή χώρα που μας υποχρεώνει να
θωρακίσουμε τα σχολεία μας. Η Τεχνική Υπηρεσία μπορεί και οφείλει να αναλάβει
πρωτοβουλίες.
ΚΑΘΑΡΙΣΤΡΙΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Αύξηση της εξευτελιστικής αποζημίωσης που παίρνουν για το
πιο σοβαρό λειτούργημα: Την τγεία των μαθητών μας. Μόνιμες καθαρίστριες στα
σχολεία
Η Πολιτεία κομπάζει και υπερηφανεύεται!
Σχολεία σύγχρονα με νέες τεχνολογίες.
Σχολεία της πληροφορίας.
Η Πραγματικότητα όμως είναι:
Απαρχαιωμένα εργαστήρια πληροφορικής που τα υποστηρίζουν τα
σχολεία με χορηγίες μεταχειρισμένων ή με εράνους.
ΦΥΚΛΑΚΕΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΣΗΜΑΙΝΕΙ:
Ελαχιστοποίηση σε φθορές και καταστροφές,
Έλεγχος ασφάλεια των σχολείων
Μείωση λειτουργικών αναγκών για την πολιτεία
Καλύτερη λειτουργία και συντήρηση εγκαταστάσεων
Προστασία της τεράστιας περιουσίας του Ελληνικού λαού.
ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ ΣΕ ΦΟΡΕΙΣ
Το ΕΝΑΚ πιστεύει οτι τα σχολεία μπορούν και οφείλουν να
είναι ανοικτά στην κοινωνία, τους φορείς, την γειτονιά. Διαφωνεί απόλυτα στην
παραχώρηση των σχολικών χώρων σε ιδιώτες με σκοπό το ατομικό οικονομικό όφελος
και κέρδος χρησιμοποιώντας δημόσιους χώρους.
Προτείνουμε:
-
Διαχωρισμό κερδοσκοπικών και μη συλλόγων
-
Υπεύθυνη ανάληψη υποχρεώσεων για καθαριότητα,
χρήση, συντήρηση.
Η δημοτική αρχή θα τολμήσει; Θα το δείξει ο χρόνος.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ;
Ποιοι παράγοντες διαμορφώνουν αυτή την πολιτική;
- Πιέσεις
που ασκούνται από Διευθυντές και συλλόγους Γονέων
- Βαθμός
γνωριμίας του σχολείου με τη Διοίκηση
- Προσωπικές
σχέσεις
- Πολιτικές
προτεραιότητες της Δημοτικής Αρχής.
Ποιος παράγοντας
οφείλει να ρυθμίζει αυτές τις ανάγκες;
Οι πραγματικές ανάγκες των σχολείων, η αντικειμενική
ιεράρχηση τους και μόνο.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ-ΣΗΜΕΡΑ
-2008-2016:
-21.500- αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης
-2008-2016:
-0- διορισμοί
Ο κομματισμός στην
εκπαίδευση καλά κρατεί
2015: Νομοθετείται η
συνταξιοδότηση των εκπαιδευτικών στα 67.
Μείωση διδακτικού ωραρίου και μαθητών. Έτσι λύθηκε η εξίσωση
Αλήθεια, πόσο εύκολα, τόσο γρήγορα ξέφτισε η ελπίδα;
Αλήθεια, πόσα ψέματα μπορεί να πει κάποιος;
Αλήθεια, πόση απογοήτευση μπορεί να νιώθει ο εκπαιδευτικός;
Αλήθεια, γιατί τόση περιφρόνηση στα παιδιά μας;
Αλήθεια , πόσο θράσος μπορεί να έχουν; ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ!!!
Δημήτρης
Πανταζόπουλος
Δάσκαλος
Επικεφαλής ΕΝΑΚ
Παρακολουθήσετε το σχετικό
VIDEO στην
διεύθυνση: https://youtu.be/UGFBBf2W4ko
|